INTERCUBE

świat multimediów

Uncategorized

Ściana interaktywna a reklama outdoorowa. Nowy sposób na reklamę.

Najnowsze badania stanu branży promocyjnej i marketingowej jasno pokazały, że powoli do kresu zbliża się era panowania standardowych metod reklamy, do których zaliczyć należy przede wszystkim billboardy oraz banery.

Co prawda gościły one w naszej przestrzeni miejskiej już od dość dawna, jednakże okazuje się, że na skutek ich dużego nagromadzenia, odbiorcy zaczęli być na nie po prostu niewrażliwi, podświadomie bagatelizując przesłanie, jakie miały one nieść. Sprawia to, że duże nakłady na reklamę tradycyjną przestają się zwracać, jako że nie wiążą się one bezpośrednio ze zwiększeniem zainteresowania potencjalnych konsumentów daną marką czy też produktem.

Z uwagi na ten fakt, specjaliści od marketingu muszą poszukiwać coraz to nowych metod zwiększania wśród odbiorców świadomości istnienia na rodzimym rynku danej firmy oraz zaznajamiania ich z jej portfolio. Okazuje się, że w tym celu posłużyć może niezwykle ciekawe rozwiązanie technologiczne, jakim to bez wątpienia jest ściana interaktywna.

W telegraficznym skrócie powiedzieć można, że urządzenie to ma charakter swoistej ściany multimedialnej, na którą składają się połączone ze sobą w sposób bezszwowy wysokiej jakości ekrany LCD. Rozwiązanie jest wysoce skalowalne, co oznacza, że maksymalna przekątna gotowego ekranu docelowego wynosić może nawet 300 cali, co jest wartością nieosiągalną w przypadku zastosowania standardowych rozwiązań technologicznych dostępnych obecnie w sklepach z elektroniką użytkową.

Co więcej, wysokiej jakości ściana interaktywna obsługuje dodatkowo technologię multi-touch, która znacznie ułatwia jej użytkowanie. Dopuszcza ona od dwóch do nawet czterdziestu niezależnych punktów dotyku, co z kolei sprawia, że poszczególne jej elementy obsługiwać może wiele osób bez obawy, że ekrany przestaną odpowiadać na komendy. Interaktywna ściana gwarantuje nie tylko wyjątkowe doznania wizualne, ale także pozwala na tworzenie interaktywnych reklam oraz katalogów produktowych, które na długo zapadną odbiorcom w pamięci.

Naszym zdaniem równie istotny jest aspekt interaktywny. Dawno już w zapomnienie odeszły czasy hegemonii reklam pasywnych, które potencjalny klient miał jedynie obejrzeć i przyswoić. Ekspertyzy jasno pokazują, że treść, z którą użytkownik może wejść w interakcję i którą może przeglądać we własnym tempie oraz wedle własnego uznania daje o wiele lepszy rezultat, natomiast prezentowane informacje są w zauważalnie większym stopniu zapamiętywane.

Może się to bezpośrednio przełożyć na wzmożone zainteresowanie daną marką bądź też wyrobami, które ona oferuje. Uważamy, że każda nowoczesna firma marząca o rozwoju na rodzimym rynku oraz przyciągnięciu do siebie możliwie jak największej liczby konsumentów powinna rozważyć wykorzystanie omawianego dzisiaj rozwiązania do prowadzenia skutecznej a jednoczenie niewymagającej dużego nakładu środków reklamy.

Ściana interaktywna z pewnością sprawdzi się w tej roli wręcz perfekcyjnie, dodatkowo wyróżniając prowadzoną działalność gospodarczą na tle konkurencji, a o to przecież w biznesie chodzi, nieprawdaż?